2011-04-27

Märkliga sammanträffanden.

Vi var elva företagare/nyföretagare/nyfikna på företag som träffades i en källarkonferenslokal på Storgatan. Vi möttes, pratade och lät oss inspirera och inspireras. Så jäkla peppande!

Det roliga var att en av tjejerna var Lovisa Hedman, illustratör, som pluggat fyra år av mediedesign i Piteå, samtidigt som jag. Av elva personer i alla åldrar, har två bott i Piteå och pluggat samtidigt. Häftigt?!
När jag jobbade som webbredaktör för Institutionen för musik och medier skrev jag till och med en artikel om hennes C-arbete... Nu har hon bott i Linköping sedan september och är i precis samma sits som jag - både socialt och företagsmässigt.

En annan tjej, Frida, tycker att vi tre ska skapa vårt eget nätverk - ett konstnärsnätverk. Hej, peppet!


Jag bokstavligt talat studsade hem, och inte bara för att jag druckit min tredje kopp kaffe för dagen och kisseblåsan tryckte på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar