2009-10-20

Inlämnad och klar!

Nu har jag lämnat in reportaget. Jag vet att det har blivit mycket skolsnack nu, men när man lever mitt i det är det allt som finns.
Allt som allt skrev jag 25 053 tecken med blanksteg. Ganska nära mitt mål, tycker själv att det är inom gränserna.

Alltså, det här med att praktikplatserna inte betalar ut någon praktiklön? Vad är grejen? Ingen av de två tidningar som jag fick Ja från betalar lön. Är inte det konstigt? Borde inte de följa kollektivavtalen? Jag fattar i-ngen-ting. Jag fattar ingenting! Jag tackade Nej till den tidning som bara fanns i Norrköping, men har ännu inte helt tackat Ja till tidningen med redaktion i Linköping. Hur som helst kommer jag att tacka ja, men han skulle kolla med personalavdelningen hur avtalen ser ut. Får jag inte lön ska jag ringa till SJF för att konsultera. Jag är ju medlem där nu. Mest ifall att sådana här situationer skulle uppstå. Heja mig och min framförhållning!
Det kommer att bli en fattig vår, med andra ord. Och vi som har så stora planer!

Nu ska jag äta lunch. Sitter på kåren med hörlurar i öronen och lyssnar på Melissa Horn. Man kan tycka att jag borde ha tjatat ut henne vid det här laget, men hon är en sån inspirationskälla. Fingrarna bara flyger över tangenterna, med hennes stämma i öronen.
Sen ska jag ner på stan med Holm, innan jag går hem och jobbar. Ligger lite efter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar