2009-10-24

Tidsfördriv...

1. Hur gammal är du om fem år? 27 och 7 månader
2. Vem var den sista du träffade? Oj. Massa människor på kåren..
3. Hur lång är du? 172 cm, fast i passet står det 174 cm..
4. Vilken var den senaste film du sett? Hm, det måste ha varit förra helgen som jag såg en hel film - Den bästa sommaren.
5. Vem ringde du senast? El Crillo
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Absolut", till Anders Backman.
7. Vad är dagens planer? Göra frukost, kanske kolla på Venlas spelning på Krokodil, hämta en nyckel hos Backman, ha sushimiddag med fina vänner.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror till vem och vad det gäller. SMS går fort, men samtal är trevligare.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? 31 juli. Men på onsdag får jag träffa henne igen! :)
11. Vilken ögonfärg har du? Blå.
12. När vaknade du idag? Halv elva.
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Kanske det, jag vet inte..
14. Vilken är din favoritplats? I Crilles armar.
15. Vilken plats föredrar du minst? Bland ormar.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Journalist på en bra redaktion där jag tris, eller har ett eget kontor och jobbar som fotograf. Gift, barn och ett fint hus.
17. Vad skrämde dig som barn? Gubbar med skägg. Typ jultomten eller Nennes morfar.
18. Vem fick dig att skratta senast? Emme.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, hemma har jag nog någon i pappas samling..
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med, när jag inte sover med Crille.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre, fast det är nästan för många.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja. Det lär man sig av.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? Ja.
27. Vilken är din favoritglass? Half baked - Ben & Jerry's.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa kameragrejer. Och resa. Och kombinera de två tidigare nämnda.
29. Tycker du om kinamat? Det är gott.
30. Tycker du om kaffe? Ja, framför allt kaffe latte.
31. Vad dricker du till frukost? Te.
32. Sover du på någon särskild sida? På sidan. Med rumpan utputad. Fråga Crille vad han tycker om det.
33. Kan du spela poker? Ja, fast jag vet inte om jag kan spela face-to-face. Det är det där med pokerfejset..
34. Tycker du om att mysa? JAAAAAA!
35. Är du en beroendemänniska? Beror på vad det gäller.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, Jenny Svensson.. Och jag vet några till som jag inte kommer på nu.
37. Vill du ha barn? Ja, men inte förrän jag har gått ur skolan och har en fast inkomst. Killen har jag ju redan! ;)
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska, spanska och franska. Fast de tre sistnämnda är väl lite si sådär. Skulle vilja lära mig franska bättre.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, två gånger. En gång när jag hade borrelia och en när jag hade svårt att andas.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat.
42. Äger du dyra smycken? Nja, jag har ärvt några, men vet inte vad de är värda.
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ett Mariekex. Påminner om att jag måste göra frukost snart..
44. Vem är den roligaste människan du känner? Crille.
45. Välj ett ärr på din kropp? På vaden. Två myggbett som jag kliade på tills de blev infekterade. En enda stor sörja av det.. Nu är det som en ring med ett streck i mitten.
46. Vad har du för ringsignal? Beyoncé - Ego.
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, säkert någonstans hemma.
48. Flirtar du mycket? Med Crille, ja. :)
49. Vart togs din profilbild för din blogg? Vid ett båtskjul i Söder Hamn i Piteå.
50. Kan du byta olja på bilen? Absolut!
51. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
52. Vilken var den senaste bok du läste? Håller på att läsa en nu - Med uppenbar känsla för stil - ett reportage om manlighet av Stephan Mendel-Enk.
54. Läser du dagstidningen? Ja, jag får PT varje morgon.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Ja.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lugna Favoriter på TV:n när jag badade.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett meddelande till Anton, på en toarulle. Räknas det?
59. När var du i kyrkan senast? I Linköpings domkyrka i september.
60. Vad ska du göra nu? Laga frukost!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar