2009-10-05

Slå ett slag för bröstet.

Du är ta mig fan helt underbar. Hittade en lapp i micron precis.

Igår när vi åkte till Kallax föll ett snöblandat regn över Luleå kommun. Första snön med andra ord. Det var en plusgrad ute, så det var kanske inte så konstigt att snön hann smälta innan den nuddade marken, men ändå!

I lördags var det en stor insamlingsdag i Gallerian i Piteå. Elin var projektledare, och vi hjälpte henne att hålla rosa skyltar över våra huvuden i några minuter. Det var ganska dålig uppslutning till vad som var tänkt att bli världens längsta mänskliga Rosa band. Vi var fem. Idag är vi med på förstasidan i PT. Jag står i krysset och Crille längst till höger.

Jag gav allt som allt 100 kronor till Rosa bandet under dagen, och mer kommer det att bli! Har återigen spanat in almanackan från Rosa bandet, säljs i ICA-butikerna, och självklart kommer ett tredje Rosa band att fästas bredvid kusinerna på höstkappan.
Bröstcancer är ärftligt. Min moster har kämpat och kämpar fortfarande med sin cancer. En vän till familjen har kämpat med sin ett tag. En nära vän opererades i början av förra veckan. Hon är i min ålder. (Den var godartad, men ändå.)
Vem som helst kan få cancer, i vilken ålder som helst verkar det som. Så ge ett bidrag du med, litet eller stort. Om alla ger en tjuga kan cancerforskningen kanske besegra den dödliga sjukdomen.

Eller som jag gjorde i lördags; köpte Rosa band till Rosa bandet-skogen i Gallerian:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar