2010-03-27

Earth Hour hade Änglavakt

Ikväll var det Earth Hour, om någon inte hört om det..
Jag hade bestämt mig sedan tidigare att delta, men att kanske inte göra världens största grej av det. Mer släcka ner alla lampor och elektronik och bara vara i skenet av stearinljus. Så blev det också, även om pojkvännen min inte var så pepp. Men han deltog också, och vi åt sen kyckling-tacomiddag i vardagsrummet framför en avstängd TV.


Tagen med Crilles nya älskling (läs: iphone), snabbredigerad i photoshop.

Vi tog vårt pick och pack, hälsade på de nyinflyttade snett ovanför oss som hade inflyttningsfest, och gick till bion. Jag fick välja film, och bokade två platser till Änglavakt som jag velat se länge. Ofta avslöjar en filmtrailer nästan hela handlingen, men både Crille och jag blev tagna av filmen. "Gripande" är en bra och kort sammanfattning, och vi spekulerade i efterhand om att den kan fungera som terapi för äldre par som fastnat i den monotona vardagen. Jag föll även för Scorupcos "Tror du på ödet?". En fråga som många har diskuterat privat, och som även har förekommit i flera filmer, men som på just denna bioduk hade ett fängslande tonfall.
Tror du på ödet? Det gör jag. I någon form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar